Ο ουρανός βαρύς. σκοτεινά μαύρα νέφη, τρέχουν βιαστικά ανάμεσα από τις πολυκατοικίες, η μυρωδιά του νοτιά και της βροχής, τυλίγει τα ρουθούνια. Βιαστικές δεκαχτούρες και μαυροπούλια, τρέχουν στις συνηθισμένες τους κρυψώνες. Ο μαγαζάτορας, ανεβάζει την τέντα, φωνάζοντας ταυτόχρονα στον μικρό που ακόμη δεν μάζεψε τις μαξιλάρες από τα τραπεζοκαθίσματα. Ο αέρας, δυνάμωσε, μπαίνω μέσα, ανοίγοντας την tv.
Πέφτω πάνω σε έναν από τους γνωστούς αθηναίους προγνώστες. Κάπου εκεί, ανάμεσα στις διαφημίσεις για τις θαυματουργές κρέμες αδυνατίσματος και την σούπερ προσφορά για ένα Σαββατοκύριακο στο Πήλιο για 2, ανακοινώνει με πομπώδη τρόπο την επικείμενη καταστροφή. Ανάμεσα σε διάφορες ακατανόητες έννοιες, ξεχώρισαν οι φράσεις < Κακοκαιρία Ετών για την Αττική. Μην βγαίνετε από τα σπίτια σας το βράδυ, χαλαζοπτώσεις και λάσπη θα καλύψουν τα πάντα> ενώ πίσω του, ένας φαντεζί πολύχρωμος χάρτης καιρού, που περισσότερο θύμιζε το καρναβάλι στο Ρίο παρά χάρτη ενημέρωσης, φώτιζε το πάνελ. Κάπου εκεί, χτυπάει το τηλέφωνο. Στην αναγνώριση, η θεία από την πολύπαθη Μάνδρα. Την άκουγα με δυσκολία, ήταν στο αυτοκίνητο. ‘ Πήρα τα παιδιά απ το σπίτι, πηγαίνουμε στην Νίκη στον Ασπρόπυργο να κοιμηθούμε απόψε, στην τηλεόραση είπαν για καταστροφές και πλημμύρες, θα σε πάρω μόλις φτάσουμε ” ” Μα δεν φαίνεται κάτι έντονο εκεί , γιατί να μπείτε σε τόση φασαρία …” αποκρίθηκα. Η απάντησή της εμφατική. ” Το είπε η Τηλεόραση ” .
Αυτή η φράση, στρυφογύριζε στο μυαλό μου, μια φράση στην οποία αποδίδεται και αποτυπώνεται η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα, την τελευταία 10ετία. Αποφασίζω να σερφάρω στα τελευταία νέα, μέσα από το κινητό. Η βροχή έξω δυνατή, ενώ άρχισαν να ακούγονται και κάποιες βροντές. Το μάτι, πέφτει σε έναν εξίσου φαντεζί τίτλο, ο οποίος δεσπόζει στις πρώτες θέσεις των ειδησεογραφικών.
Την ίδια ώρα, στα social, επικρατεί χάος. Σκρολάρω σε διάφορες καιρικές ομάδες. Δεκάδες ‘έκτακτα δελτία’ φιγουράρουν pinned , εναλλάξ με χάρτες που συνοδεύονται από φράσεις καταστροφολογίας. Κάποιος με κεφαλαία ανακοίνωνε την έλευση χαλαζοφόρου νέφους το οποίο θα ήταν ικανό να προκαλέσει μεγάλες ζημιές σε αυτοκίνητα, ένας άλλος, με στόμφο προφήτη προειδοποιούσε πως ο Κηφισός θα φτάσει στα όριά του απόψε και θα πρέπει να απομακρυνθούν άνθρωποι και ζώα από τις όχθες του ( …)
Ξημέρωσε. Δεν θυμάμαι σε ποια φάση με πήρε ο ύπνος. Αγγίζοντας το κινητό, στην οθόνη του μου εμφανίζεται ένα thred που κοιτούσα χτές, σχετικό με την κακοκαιρία, το οποίο τώρα είχε φτάσει τα 100+ σχόλια. Τα αρχικά, πομπώδη σχόλια περί τρομακτικής άφιξης ιστορικής κακοκαιρίας, τώρα είχαν πάρει την μορφή αλληλοκατηγοριών, μιας και < η κακοκαιρία δεν ήταν η αναμενόμενη>/ . Συνήθης τακτική ανθρώπων που καταπιάνονται με ένα αντικείμενο, πάνω στο οποίο οι γνώσεις τους είναι ανεπαρκείς. Η ακόμη χειρότερα, ελλιπείς. Ο Ήλιος, έκανε δειλά την εμφάνισή του, μέσα από έναν άρρωστο, θαμπό ουρανό. Ο μαγαζάτορας απέναντι, κατέβαζε ξανά την τέντα, ενώ ο μικρός σκούπιζε τα τραπεζοκαθίσματα. Μεγάλες λίμνες στον δρόμο και κάποια χαλίκια καταμεσής του δρόμου, πρόδιδαν την δυνατή νεροποντή της νύχτας. Μια νεροποντή που έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν και σίγουρα , θα συμβεί άλλες τόσες στο μέλλον. Το πρόβλημα όμως, ποτέ δεν θα είναι η νεροποντή, όσο ισχυρή και αν είναι.
Το πρόβλημα είναι τόσο η θέληση αυτοπροβολής και συλλογής < like> διάφορων σελίδων, μέσω εντυπωσιακών φράσεων με έντονο πασπάλισμα τρομολαγνίας , όσο οι ίδιες οι δραστηριότητές μας στο φυσικό περιβάλλον. Φτάσαμε, να θεωρούμε < καταστροφική> μια τυπική καταιγίδα. Και πως να μην είναι, όταν έχουμε μπαζώσει τα ρέματα για να χτίσουμε τα σπίτια μας, όταν έχουμε κάψει ότι περιαστικό δάσος υπάρχει για να δημιουργήσουμε οικόπεδα ‘φιλέτα’.
Καλό είναι, πλέον να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε τις επιπτώσεις της θέλησής μας να προβληθούμε, απέναντι στο ευρύ κοινό. Η ενημέρωση, δεν είναι κάτι το οποίο προσφέρεται για πειραματισμούς και κυρίως για επίδειξη ισχύος. Πόσο μάλλον, όταν το πεδίο που ‘δουλεύουμε’ αφορά καταστάσεις στις οποίες εξαρτώνται οι καθημερινές δραστηριότητες του κόσμου. Υπάρχουν πολλά πεδία, πάνω στα οποία μπορείτε – όσοι επιθυμείτε την προβολή και το likefarming – να διαπρέψετε. Lifestyle, μόδα, αθλητικά, είναι μερικά από αυτά. Τον καιρό, αφήστε τον σε αυτούς που Ξέρουν.